Tuesday 8 April 2014

3 HANDPHONE TERBAIK

Salam semua,

Anda pasti sukakan Handphone kan? Di sini saya senaraikan di antara handphone terbaik setiap jenama? Ini berdasarkan pandangan saya dan spefikasi di dalam handphone tersebut. Harap info ini memudahkan anda mencari bakal penganti handphone anda sekarang.

1. APPLE


Anda pasti dapat memikirkan model terbaik dalam siri Apple ini. Tentulah I PHONE 5S.






Modal seri ke -5 dengan fungsi yang diperbaiki dari siri terdahulu, I Phone 5S menjadi kegilaan remaja yang sering terdedah dengan "wabak" I Phone. Dengan Processor yang pantas,A7 yang dinaiktaraf dari A6 bagi model terdahulu pasti memberi kepuasan kepada pengguna. Satu keistimewaan membezakan antara model lain adalah fungsi "thumbprint" sebagai lock key memberi ciri keselamatan kepada pengguna. Harga sekitar RM 2399 sehingga RM 2799. Sememangnya 5 bintang.

2. SAMSUNG


Samsung merupakan syarikat gergasi terbaru memberi impak dan saingan kepada jenama handphone lain. Dan model terbaru yang dinantikan oleh pengemar gadget adalah SAMSUNG S5


Selepas SAMSUNG S4 menguasai pasaran dalam teknologi smartphone. Model terbaru ini sememangnya memberi tekanan kepada smartphone platform Android yang lain. Menggunakan chipset Qualcomm Snapdragon Quad Core yang memberi kelancaran dan grafik dan gambar yang jelas. Bagi mengelakkan simptom "hang' pada telefon, RAM pada model ini dinaiktaraf kepada 2GB dan ruang simpanan sebesar 16 dan 32GB. Kekurangan ruang simpanan juga boleh diatasi dengan tambahan memori jenis Micro SD sehingga 128GB. Kita tunggu respon pelanggan selepas menggunakan gadget ini. Harga diperkenalkan adalah RM2399.

3. NOKIA


Legend syarikat handphone yang merupakan jenama telefon paling popular, Nokia mengeluarkan satu model menggunakan Android sebgai sistem operasi. Model dikenali sebagai NOKIA X pasti menjadi perhatian pengguna kerana sebelum ini Nokia menggunakan Windows Phone sebagai sistem operasi.

Ini merupakan permulaan terbaik bagi Nokia untuk meningkatkan kembali pembelian dikalangan pengguna yang mengemari sistem Android. Dan harga yang diperkenalkan serendah RM 399.


Jadi pilihan anda? 

No comments:

Post a Comment